Oprava telefonu často vyžaduje přístup k celému zařízení – jeho displeji, vnitřním komponentům, ale i softwaru. Přitom však vyvstává jeden zásadní problém: ochrana osobních dat zákazníka. Samsung jako zatím jediný výrobce telefonů má tento problém elegantně podchycený - režim údržby neboli servisní režim. V tomto článku si vysvětlíme, proč je dobré ho vždy při předání telefonu do servisu zapnout a jak to udělat.
Režim údržby je bezpečnostní funkce dostupná u telefonů Samsung se systémem Android 13 a novějším. Po aktivaci tohoto režimu se dočasně se skryjí osobní údaje a zaměstnanci servisu tedy nemají přístup k citlivému obsahu jako fotografie, zprávy, kontakty či nainstalované aplikace.
Telefon však zůstává plně funkční
Z pohledu uživatele to znamená, že nemusí telefon mazat ani nastavovat nové heslo. Z pohledu servisu zase, že lze provést opravu bez rizika podezření z narušení soukromí.
Režim údržby se doporučuje aktivovat vždy, když telefon opouští ruce majitele a je předáván do servisu – ať už jde o výměnu displeje, opravu nabíjení nebo cokoliv jiného .
Po dokončení opravy telefon zase přebírá majitel. K návratu do normálního režimu stačí pouze restartovat telefon a zadat své heslo obrazovky, tím se veškerá data opět zpřístupní