Proč a jak zapínat servisní režim při opravě telefonu Samsung?

Oprava telefonu často vyžaduje přístup k celému zařízení – jeho displeji, vnitřním komponentům, ale i softwaru. Přitom však vyvstává jeden zásadní problém: ochrana osobních dat zákazníka. Samsung jako zatím jediný výrobce telefonů má tento problém elegantně podchycený - režim údržby neboli servisní režim. V tomto článku si vysvětlíme, proč je dobré ho vždy při předání telefonu do servisu zapnout a jak to udělat.

Co je Režim údržby?

Režim údržby je bezpečnostní funkce dostupná u telefonů Samsung se systémem Android 13 a novějším. Po aktivaci tohoto režimu se dočasně se skryjí osobní údaje a zaměstnanci servisu tedy nemají přístup k citlivému obsahu jako fotografie, zprávy, kontakty či nainstalované aplikace.

Telefon však zůstává plně funkční

  • dočasně se skryjí osobní údaje jako fotografie, zprávy, kontakty, e-maily a aplikace třetích stran
  • telefon zůstává plně funkční, aby mohl být otestován a opraven
  • technici nemají přístup k citlivému obsahu

Z pohledu uživatele to znamená, že nemusí telefon mazat ani nastavovat nové heslo. Z pohledu servisu zase, že lze provést opravu bez rizika podezření z narušení soukromí.


Kdy režim používat?

Režim údržby se doporučuje aktivovat vždy, když telefon opouští ruce majitele a je předáván do servisu – ať už jde o výměnu displeje, opravu nabíjení nebo cokoliv jiného .

Jak zapnout Režim údržby na Samsungu?

1.Otevřete Nastavení telefonu.
2.Přejděte do sekce péče o baterii a zařízení.
3.Dole vyberte možnost režim údržby
4.Stiskněte tlačítko zapnout, telefon se restartuje a vstoupí do servisního módu.


Co dál, když se telefon vrátí svému majiteli?

Po dokončení opravy telefon zase přebírá majitel. K návratu do normálního režimu stačí pouze restartovat telefon a zadat své heslo obrazovky, tím se veškerá data opět zpřístupní

Výhody pro obě strany

Pro zákazníka

Nehrozí únik osobních údajů

Není nutné zálohovat ani mazat zařízení

Vše zůstává skryto bez přístupu třetích stran

Pro servis

Odpadá problém s otestováním, když zázazník nechce heslo sdělit

Řádným testem a případným okamžitým vyřešením problémů lze předejít reklamacím

Posiluje důvěru zákazníků


Používání režimu údržby by se mělo stát standardní praxí při jakékoli opravě telefonu Samsung, kdy je možné režim aktivovat. Je to rychlé, bezpečné a elegantní řešení, které chrání nejen zákazníka, ale i samotný servis.